Friday, April 1, 2011

HINA AGAMA


Aku cukup tak fahamle kenapa ader orang yang ringan mulut menghina agama orang len? Selamba je dia buat statement berunsur menghina Rasulullah, menghina Islam dan kesucian agama Islam. Dah le selamba badak..., terang-terangan pulak tu.

Hai....., tak de otak betul. Bagaimana kalau agama nya yang dihina, dipijak2 dan dicemuh? Apa rase? Mesti marah, geram dan ingin berbuat sesuatu untuk menghentikan penghinaan itu kan.

Begitu juga dengan kami yang beragama Islam. Kami marah! Kami geram dan kami ingin dan akan berbuat sesuatu untuk menghalang dan menghentikan hinaan gila terhadap agama kami.

Kita sama2 hidup dimuka bumi ini dan masing2 berpegang dengan agama serta kepercayaan yang dianuti. Kita tidak berhak sama sekali untuk menghina sesama sendiri apa tah lagi menghina AGAMA & KEPERCAYAAN orang lain.

Be sensetive.

3 comments:

kak long said...

alaaa..kat u tube tu byk vedio yg menghina agama islam,tapi tak ada tindakan pun...sedih!

Jo Qusary said...

selalunya org yg buat cakap2 camnie org yg takde agama... jadi sebab tu dia tak rasa apa2 bila hina agama org lain... sekadar provokasi drpd org yg sakit mental je tu...

Hidayati said...

kak long.., tu le. manalah dorang tu nak amik peduli. Sedih kan.

Jo..., aku setuju 100%.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...