Tuesday, February 22, 2011

ORANG GAJI??/

As salam. Petang tadi aku sibuk macam biasa. Mengurus anak2. Mengantar anak ke Tadika dan sebelum pukul 2 petang, aku harus mempersiapkan diri dan minda untuk mengajar pulak. Bagi aku, amat penting untuk aku bersedia dari segi kawalan emosi dan bekalan pengetahuan hasil dari pembacaan ku semalam. So sebelum kelas bermula aku biasanya akan duduk dengan tenang sambil menarik nafas. Tak lupa secawan nescafe 'O" agar aku berasa segar.

Tiba2 luar pagar rumah ader beberapa lelaki yang berpakaian smart. Ini mesti budak2 salesman. Aku ni bukan tak suka mereka, tapi aku mang tak suka diganggu apabila telah hampir masa untuk mengajar.

Lantas mereka memberi salam lantas bertanyakan keberadaan tuan rumah. Selamba je aku jawab.., " ndak ada. Majikan saya kerja. Malam baru balik." Muka ku serius sangat tapi dalam hati... adoi geli tak terkira. Wakakaka...... Segera mereka meninggalkan rumah ku dan beralih ke rumah jiran.

Jahat betul aku ni! Siap menyamar jadik orang gaji.

6 comments:

hazari. said...

hahaha. eh, mesti anak anak murid tuh pelik..

Hanis MY said...

hahaha lawak la kak! good job...i likeee

Hidayati said...

Hazari.., anak murid tak pelik, akak ni yang kadang kala over pelik. Hahahaha

Hanis.., hahahah... takde niat tu sebenarnye. Tapi dah terlepas cakap. Bedalah.

Anati Soki said...

kahahahah.. bleyh plak berlakon jadik maid.. wakakak// idea yang bernas~~ eheheh

munna said...

bagus tips ni... klu nak elak salemans yg susah kita nak berhentikan daripada bila diaorg dah bercakap

Hidayati said...

Kikiki... tak sangka pulak bole jadik tips yang baik.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...