Sunday, January 30, 2011

RM18 sekilo?!!!!!!

 
Beberapa hari yang lalu aku dan husband pergi shopping barang dapur. Maklumlah.., banyak benda dah habis. Nak masak pun payah kalau tak de rempah, bawang merah, bawang putih dan lain2.

Aku terkejut badak bila tengok harga bawang merah. Beberapa bulan sebelum masuk tahun baru.., harganya baru RM4.90 sekilo. Ok le tuh. Alih-alih masa akhir bulan Disember 2010 harganya naik mendadak ke RM15 sekilo. La ni..... dah jadik RM18 sekilo! Adoi...Napa jadik macam ni?

Hai... tak payah pakai bawang merah le... biar ia buruk di pasar. Sekarang ni.., aku dah ganti penggunaan bawang merah dengan bawang holland atau bawang bombay yang dipotong dadu. Rasa masakan pun lebih manis. Jangan lupa untuk membungkus baki bawang yang tidak digunakan dengan plastik pembungkus agar ia tidak menyerap bakteria yang berada dalam peti sejuk.

2 comments:

aQi + GenGkey said...

pergh..
mencanak camtu skali naek..
ish3..
sunggoh x patut..

Hidayati said...

Memang tak patut & tak masuk akal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...