Friday, January 14, 2011

RATA2 PAKAI ASTRO

Teringat satu hari tu..., ader sedare yang datang dari Semenanjung menziarah kami kat Tawau ni. Dorang memang 1st time datang Tawau. Masa perjalanan dari airport, dorang berkata...., wah.... sume rumah kat Tawau ni pakai Astro. Hampir setiap rumah pakai Astro. Kaya lah Astro buat bisness kat sini...heheheh.

Memang betul tu! Hampir 97% rumah2 di Tawau ni pakai Astro. Bukan sebab suka...., tapi...perlu. Kalau korang nak tau, Kat Tawau ni hanya boleh menerima siaran TV1, TV2 dan TV3 je. Itu kat Tawau..., kalau p Semporna....lagi teruk, TV1 dan TV2 pon tak jelas. Jangan mimpi nak tengok TV3.... Lahad Datu pun lebih kurang  macam tu. Kalau di Kota Kinabalu... ader bagus sikit.... boleh dapat NTV7.

Tak tau le kenapa macam tu. Mungkin sebab bentuk muka bumi atau fasiliti yang kurang lengkap.
 Apa2 pun..., bila dah pasang Asrto..., dapat lah kami menonton siaran2 tv yang lain yang kebanyakannya boleh diterima jelas di semenanjung tanpa Astro.

4 comments:

aQi + GenGkey said...

astro dh jd mcm keperluan..
xde astro hiburan mmg kurang..
tp kami di johor ade yG dapat channel sgpore & indonesia..
jd ade yG xde astro..
sbb dh ade hiburan tambahan yG free..
hehe..:D

Hazari. said...

kalau kt kelantan.. macam kt kawasan gua musang.. kat situ semua channel tv x dpt.. so.. astro la jalannya kalau nk tgk tv..

de' Elle Norizi said...

hheehhee mcm ayat c AyahJ pula tu :).

Hidayati said...

Memang ayat AyahJ pon... heheheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...