Saturday, January 15, 2011

MAGIS

MAGIS..., satu perkataan yang penuh dengan keajaiban. Ia juga membawa seribu kebahagiaan ke dalam hidup seorang manusia.

Perkahwinanku berlaku adalah kerana magis bernama takdir. Dan kemudian ia berubah menjadi suatu ikatan kasih sayang yang penuh dengan magis-magis indah. Dalam perjalanan hidup kami bergelar suami isteri.., ada kalanya magis indah itu hilang ntah ke mana. Tapi kami cuba sedaya-upaya menghidupkan kembali magis itu agar kemanisan rumahtangga kembali segar.

Kehadiran anak2 juga suatu magis dalam kehidupan kami. Mereka adalah cahaya mata yang menyinari hidup kami.... kurniaan dari Yang Maha Esa. Kami wajib menyayangi mereka, memberi pendidikan yang sempurna kepada mereka dan mengajar mereka untuk patuh kepada ajaran agama agar tidak terpesong. Mereka umpama sekebun bunga yang perlu kami siram dengan kasih sayang, baja dengan belaian dan perindahkan dengan didikan dunia dan akhirat. Moga2 mereka berkembang dengan penuh keindahan keperibadian dan akhlak.

Semoga Allah memperkuatkan aku dengan magis bernama hidayah dan kudrat untuk aku terus menabur kasih sayang kepada suami dan anak2 tercinta.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...