Thursday, December 16, 2010

KERETA BARU YOU!




                                      
Tahniah buat adik tersayang, Noraini Mohamed & suaminya Ruslan Dale.


sal ari ni ST 8807N barunya dah berada atas jalan raya Tawau ni. Wah sila panggung korang dalam kereta baru ye.

Siap bawak budak2 yang belum mandi ni pusing2 lagi. Pas turun dari kereta baru... pandai plak ndak mau di tinggalkan oleh c ayah Lan. Betuah betul.
Bermula pada Khamis lalu (09.12.2010)... dorang laki bini ni p window shopping kereta.

C ayah Lan ni baru jak jual motornya sebab dah 2X dia jatuh motor & cedera dek motor tu. So dalam hati dia berkata... " ini sudah 2X aku jatuh.., kali ke3 mesti mati sudah aku ni". Bisik hatinya itu di suarakan pada isteri tersayang sambil memberitahu keinginannya untuk membeli motor baru. C umy ni ndak puas hati. Bagus alang2 beli kereta.

Mulanya c ayah Lan p tengok2 kereta second hand d Universal, Bt 1 Jalan Apas. Dia berkenan dengan kereta Iswara Aeroback berplat KL. C umy masih tak puas hati. Lantas mengajak suami tercinta pergi ke Raspand, Bt 2 1/2 Jalan Apas. Mata berbinar-binar melihat deretan kereta2 baru. Ader bebrapa model yang menjadi pilihan tapi tiada pula stok warna putih. Kena order dulu. C ayah Lan ndak setuju. C ayah Lan ni mang macam ni. Klu beli barang sume nak cepat. Last2 Proton Saga BLM 1.3 putih menjadi pilihan. Segera duit booking dibayar.
Esoknya (10.12.2010), c umy di telefon oleh salesman Raspand yang meminta dia membayar deposit. Dia pun bergegas ke Raspand. Sesampai di sana, dia melihat beberapa orang salesman sedang bercerita. Rupa2nya mereka sedang bercerita pasal c umy ni. Mereka terkejut pasal lepas dorang submit nama c umy ke Bank Negara, ndak sampai 1 jam namanya dapat kelulusan! Salesman c umy tu memuji tak habis2 sambil berkata ader permohonan yang lain tu pending sampai seminggu malah ader jugak yang dah berbulan. DALAM BAB2 LOAN NI.., MEMANG SANGAT PENTING KITA MENJAGA 'NAMA', UNTUK KESINAMBUNGAN MENGUMPUL HARTA. 
Hari ni kereta baru dorang dah keluar & terus dibawa ke MyCar untuk dipasangkan alarm serta di tinted. C KANCIL pula tetap menjadi kereta pertama. KATA ORANG TUA2, BILA BELI HARTA BARU, HARTA LAMA JANGAN DIJUAL. BARULAH BOLEH JADIK ORANG KAYA.

2 comments:

de' Elle said...

wuinaaa..hri tu ndakda cerita2 pon..tiba2 sak ni..

Hidayati said...

Hehehehe..., mamy pon tau ape2 pasal ni. In fact, seluruh kuarge pon tak tau. Dorang cakap.., nanti klu heboh2 taku tak jadik pulak. Pas tu malu sendiri. So kira dorang nak buat saprais la ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...