Sunday, October 2, 2011

Argghhhh!!!! DAPURKU BERTIKUS!!!

As salam sume. mamy benci TIKUS. Bila mamy nampak sekor je..., mamy akan mula membongkar. Husband selalu cakap yang mamy ni pemburu tikus. Eit! Dah macam kucing la pulak. Abih pantang nampak kelibat tikus kat dapur..., mula lah ambil penyapu lidi & memulakan pemburuan.

Tikus ni haiwan yang sangat kotor. Kencingnya saja boleh membunuh manusia. Macam mana pun sempit lubang kat siling rumah tempat laluan salur paip atau celah tingkap even celah bawah pintu pon binatang tu mampu tembusi. Geram sungguh mamy.

N3 pagi ni pendek je sal mamy nak mulakan pemburuan. Jage la kau tikus. Sapa suru kau masuk dapur aku. Aku dapat je kau.., komfom kau kena pelempang maut sapu lidi aku!

Doakan mamy berjaya. Adiossss!

2 comments:

umialya said...

pnah gak ada seekor tikus kt umah, puas dok kejar tp tak dapat

bagi racun tikus tp x dimakannya, last sekali guna perangkap, hari ke 2 baru dapat, lega!!!!!

Hidayati said...

Bila dapat musuh yang cari memang lega. Hari ni mamy kurang berjaya. Tapi esok.., pemburuan akan diteruskan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...